Sportisimo je největší tuzemský obchodní řetězec se sportovním vybavením, který však kromě České republiky působí také v desítkách zemí napříč celou Evropou.

Svůj široký výběr zboží zákazníkům nabízí v rozsáhlém e-shopu, který disponuje jazykovou lokalizací pro každý stát. V Česku k tomu všemu provozuje ještě specializovanější e-shop Molo Sport & Lifestyle zaměřený především na oblečení a módu.

Počáteční výzva

Jak jsme již zmínili, Sportisimo kromě mnoha aktivit na zdejším trhu působí také v desítkách evropských zemí. Tato expanze, která se odehrála v poměrně krátkém časovém období, s sebou však přirozeně přinesla také nutnost lokalizovaných variant e-shopu a znalost e-commerce trhu daných zemí.

Vlivem neustále přibývajících projektů a oblastí působnosti docházelo k přetěžování skromného SEO oddělení, a Sportisimo tak potřebovalo najít způsob, jak monitorovat změny na všech svých webech, provádět rychlý SEO audit a zefektivnit projektový management.

Řešení

ContentKing dokázal Sportisimu pomoci ve všech třech zmíněných výzvách. Díky jeho nepřetržitému monitoringu mohou SEO konzultanti, ale i jiní členové marketingového týmu velmi snadno zjistit aktuální stav všech jednotlivých projektů, a především získat přehled o změnách, které se v nich udály. A aby jim náhodou něco neuniklo, na důležité změny dostávají ještě zvláštní upozornění.

Jednou z priorit při hledání vhodného nástroje byla také uživatelská přívětivost, díky které by nebyl vyhrazen pouze SEO odborníkům, ale vyznali by se v něm také další členové marketingového týmu.

Jáchym Čadil
Jáchym Čadil
Senior SEO specialist, Sportisimo

Analýzy ve většině ostatních nástrojů zabírají poměrně značnou časovou kapacitu a výstupy z nich jsme zároveň museli často pracně editovat, aby byly použitelné i pro kolegy, kteří se SEO do té doby nepracovali. V tom je ContentKing výborný - ze zanalyzovaných dat umí dělat přehledné výstupy.

Výsledek

Dnes je ContentKing ve Sportisimu již každodenní součástí pracovních postupů a kromě SEO odborníků s ním pracují také další pracovníci, kteří se starají o online marketing a správu obsahu projektů.

Díky značnému zrychlení práce v oblasti nalezení a kontroly chyb nyní Sportisimo dokáže mnohem lépe spravovat všechny své projekty, aniž by muselo navýšit personální kapacitu. SEO oddělení nyní naopak již nemusí věnovat pozornost pouze technickým záležitostem, ale může se více zaměřit na obsah, práci s klíčovými slovy a další aspekty.

Dále se podařilo snížit chybovost všech webů díky rychlému nacházení chyb a snadné kontroly jejich odstranění, což má za následek postupné zvyšování výkonu z organického vyhledávání u mnoha projektů, kde firma se SEO teprve začíná.

“Na některých zahraničních projektech se nám zvýšila produktivita i o 30 %. Kapacity jsme tak mohli alokovat do rychlejší tvorby obsahu, práce s klíčovými slovy či do jiných marketingových kanálů,” dodává Jáchym Čadil.

Ve Sportisimu tak nyní díky ContentKingu mají mnohem lepší přehled o tom, co se na jejich webových projektech z hlediska SEO odehrává. Zvýšená efektivita zároveň uvolnila čas také pro další marketingové aktivity, které jim pomáhají se čím dál více prosazovat i na zahraničních trzích.